Afscheid Gerard van den Brandhof en Stephan de Bruijn

CU-ImpactLogo-in-vierkant-RGB.jpg
Door ChristenUnie op 27 maart 2023 om 21:00

Afscheid Gerard van den Brandhof en Stephan de Bruijn

Tijdens de laatste vergadering van het Algemeen Bestuur op 27 maart 2023 is stilgestaan bij het afscheid van 18 van de 30 bestuursleden.

De vergadering stond helemaal in teken van dit afscheid van een groot deel van het Algemeen Bestuur. Voor elk van de leden had de dijkgraaf een persoonlijk en typerend dankwoord voorbereid. Namens de ChristenUnie fractie namen Gerard van den Brandhof, Stephan de Bruijn en Bert Zijlstra afscheid van het waterschap.

Gerard van den Brandhof is meer dan 25 jaar bij waterschap Vallei & Veluwe of diens voorgangers betrokken geweest. De dijkgraaf noemde Gerard dan ook "de onbetwiste nestor van het bestuur" en refereerde aan de schat aan kennis en wetenswaardigheden, waarop hij zijn medebestuurders regelmatig trakteerde. Onder meer gebeurde dat tijdens de installatie van de dijkgraaf tijdens een bijzondere vergadering op het Provinciehuis in Arnhem. Gedurende zijn bestuursperiode was Gerard ook enige tijd lid van het Dagelijks Bestuur.

Op zijn beurt karakteriseerde de dijkgraaf Stephan de Bruijn als "een inhoudelijke en deskundige collega." Ze prees in het bijzonder zijn inzet voor transparantie en meer duidelijkheid over de procedure rondom geheimhouding van vergaderstukken. Stephan werd in 2015 in het Algemeen Bestuur verkozen en is acht jaar in die rol actief geweest.

De dijkgraaf bedankte ook de scheidende commissieleden voor hun inzet. Daarmee doelde ze ook op Bert Zijlstra, die na vier jaar commissielidmaatschap afscheid neemt. Bert was in die periode regelmatig woordvoerder Financiën en zat recent nog in de begeleidingscommissie voor de werving van een nieuwe accountant.

De 12 leden die de verkiezingen van 15 maart zijn herkozen, zijn op 29 maart 2023 opnieuw beëdigd.