Politieke NAP fietstocht

CU-ImpactLogo-in-vierkant-RGB.jpg
Door ChristenUnie op 18 februari 2023 om 19:43

Politieke NAP fietstocht

Op 18 februari fietste een gezelschap van (kandidaat-)statenleden en -waterschapsbestuurders samen met   lokale politici en andere betrokkenen door Amersfoort-Vathorst, het Eemland, Spakenburg en Bunschoten! Onderweg stonden we stil bij zaken die spelen in de Provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort en Bunschoten-Spakenburg en natuurlijk waterschap Vallei & Veluwe.

Het was waardevol om vanuit verschillende perspectieven naar onze leefomgeving te kijken en onze kijk te delen.

• Bij de Botterhaven in Bunschoten pleitte de lokale fractie voor het behoud van varend erfgoed en de museumhaven. Bij de Bushalte Molenstraat was het pleidooi te horen voor een snelbus tussen Amersfoort en Bunschoten. We stonden ook stil bij de oude Eemlandia Zuivelfabriek, waar nu 25 sociale huurappartementen te vinden zijn.
  • In het Eemland hebben we stilgestaan bij de bescherming van weidevogels. Paradoxaal genoeg is het maaibeleid  van het waterschap aan de ene kant goed voor de biodiversiteit, maar ook voor de vossen in het gebied en daardoor weer niet voor de weidevogels.
  • Lijsttrekker Carlo van Dijk vertelde het gezelschap iets over het belang van veilige dijken. De laatste decennia is het belang daarvan regelmatig gebleken en weer duidelijker op de agenda gekomen. Onder meer via het Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP).

Wil je ook kennismaken met de veelzijdigheid van water in Vallie & Veluwe? Meld je dan aan voor onze politieke wandeling op 4 maart 2023 (9:30-11:30 uur) in Kersschoten Apeldoorn. Het thema is dan 'energie'

Labels: ,