Jeugdbestuur waterschap presenteert actieagenda

Carlo
Door Carlo van Dijk op 15 juli 2022 om 13:00

Jeugdbestuur waterschap presenteert actieagenda

Het jeugdbestuur van Waterschap Vallei en Veluwe heeft zijn plannen voor de toekomst bekend gemaakt. Op 20 juni jl. presenteerden de zeven jeugdbestuurders aan het AB met welke thema's zij aan de slag gaan.

Het jeugdbestuur werd in september 2021 geinstalleerd door de Dijkgraaf om haar te adviseren over het werk van het waterschap. Bij die gelegenheid riep Carlo van Dijk de jongeren op om onderwerpen te kiezen die zowel maatschappelijk van groot belang zijn als hen persoonlijk erg bezig houden.

In de nu gepresenteerde agenda staan vier thema's centraal: Waterbewustzijn, Waterschapsbewustzijn, Duurzaamheid en Kwaliteit van de leefomgeving. In de komende twee jaar willen de jeugdbestuurders resultaten laten zien.

De ChristenUnie is enthousiast over het jeugdbestuur en ziet de jongeren als een middel om het Waterbewustzijn en de aantrekkelijkheid van het waterschap als toekomstige werkgever voor jongeren te vergroten. Wat verder aanspreekt is de concreetheid van de acties die het jeugdbestuur voorstelt. In de agenda zijn doelen, doelgroepen en acties expliciet gemaakt. Veel van de acties zijn zo geformuleerd dat ze op korte termijn uitgevoerd kunnen worden. Een voorbeeld daarvan is het vergroenen van schoolpleinen, hangplekken en braakliggende terreinen. Hierover is jeugdbestuurder Meysam Khalil al in gesprek met de gemeente Nunspeet. Bij gebleken succes kunnen ze op andere plekken herhaald worden.

De agenda van jeugdbestuur is hier te lezen.

Labels: ,