ChristenUnie behaalt opnieuw drie zetels bij verkiezingen

ALV 10 november.jpg

ChristenUnie behaalt opnieuw drie zetels bij verkiezingen

De ChristenUnie Vallei & Veluwe heeft de komende bestuursperiode opnieuw 3 van de 30 zetels. Op maandagmiddag 16 maart maakte de dijkgraaf de voorlopige uitslag van de waterschapsverkiezingen bekend.

De uitslag is voorlopig, omdat wel alle stemmen zijn geteld, maar nog niet officieel zijn vastgesteld door het centraal stembureau. Deze uitslag betekent dat de ChristenUnie de komende vier jaar evenveel heeft als in de afgelopen periode.

Na de bekendmaking feliciteerde lijstrekker Carlo van Dijk de BBB met hun enorme verkiezingswinst: "BBB wilde het geluid van het platteland laten horen en is daarin buitengewoon geslaagd. Daarmee wil ik de BBB van harte feliciteren!" De BBB krijgt 6 van de 30 zetels en is daarmee in één klap de grootste partij in het waterschapsbestuur.

Als felicitatie boodt de ChristenUnie de BBB een 'BBB-pakket aan, met daarin onder andere de 'B' van een Bijbel als dwarsligger. Midden in die uitgave stond de tekst: "Maak je geen zorgen, maar vraag God alles wat je nodig hebt (...) en dank Hem altijd" (Filipenzen 4:6). "Die oproep doen we niet alleen aan de BBB, maar willen we ook zelf als leidraad kiezen."

De ChristenUnie wil zich de komende jaren sterk maken voor een ander perspectief. Mensen zijn klaar met gehakketak, willen weer meer sámen gaan leven. Ruimte voor elkaar betekent voor de ChristenUnie: naar elkaar en elkaars belangen en zorgen luisteren, en daar vanuit goed rentmeesterschap mee omgaan. De fractie zal zich inzetten voor het overbruggen van tegenstellingen tussen partijen en zoeken naar gezamenlijke waarden.

Het is fijn dat we dat de komende vier jaar met drie bestuursleden kunnen blijven inzetten. Dat is, wat we biddend om zegen, blijven doen.

Labels: ,